About Me

My photo
KK, Sabah, Malaysia
Simple guy with passion to life and interest My life is here and there

Saturday, September 11, 2010

你有想过要这样吗?

当一些不好的事情发生在你身上,你会怎么想?
你有想过要选择不相信别人了吗?尤其是你一路以来都那么信任的朋友?

心理学上,抗拒某些事物和人物是来自情绪管理不佳和阴影的关系。
你有过这样吗?

这几天,我都在灰色地带徘徊。看着每一件事物发生,都对我来说算不是很好。
朋友们都说ok的,但是有谁可以想到,每一件事情的背后都有它难理解的故事。

我觉得我越来越排斥人群了,尤其是比我小两batch的。不能不认地说,我已经脱离了他们的频率。
她有她的生活,我有我的方式,他有他的性格。

我还是那样执着,对不起。看着你开心,我也开心,那就好了。
不对吗?但是我还是依然的那么灰....

3 comments:

Unknown said...

It's high time for you to think of a way to escape from this self-induced karma cycle.

Of course everyone will have their lows in their life. And everyone will, at a certain stage, have doubts about themselves.

But drowning yourself in it forever isn't the best solution. Try to work yourself out of this. Or temporarily indulge yourself in other things: e.g.work, study etc.

Isaac said...

Very well said, JY !

Steven Gerrard said...

I try my best to do it this semester like working with my Prof, doing the projects and also involve in committee member thingy....