About Me

My photo
KK, Sabah, Malaysia
Simple guy with passion to life and interest My life is here and there

Saturday, February 11, 2017

"唯有你也想见我的时候,我們见面才有意义"

早上看到老师的脸书这小段话:


I'm so eager to see you again 

 我渴望能见你一面,
 but i wouldn't ask to see you 
 但请你记得,我不会開口要求要见你。 
 not because i'm proud 
 这不是因为骄傲,
 in fact, in front of you i cede all my pride 
 你知道我在你面前毫无骄傲可言,
 yet only if you asked to see me 
 而是因为,唯有你也想见我的时候,
 our meeting would be meaningful to me 
 我們见面才有意义。“

 —— Simone de Beauvoir 西蒙‧波娃, 1950

然后下一段就是老师的一段话:“情人如此,老友亦如此。”

我相信,茫茫人海中
努力的那个你
懒惰的那个你
孤单的那个你
合群的那个你
忙碌的那个你
悠闲的那个你
我们总有一天都会遇见
都只因为当我们都有着相同频率
见面不是为了见面而见面
而是当我们见面的时候,我们都会放得开平时被生活枷锁的我们
做回我们自己,那会是更有意义的见面




No comments: